donderdag 12 december 2013

Een messenrol

Klinkt dat gevaarlijk? Nou, dat is het niet hoor :-)
Ik maakte voor mijn mans verjaardag een rol voor messen, om mee te nemen op vakantie.
Op vakantie schijnen altijd alle messen bot te zijn, we staan ze altijd te slijpen. En als je niet goed kunt snijden, dan kunnen we niet goed koken.
Ook willen we ons brood graag zelf snijden. Maar een goed broodmes zoeken is al helemaal gelijk aan het zoeken naar een speld in een hooiberg. Thuis bakken we al ons brood zelf. En we snijden echt mooie dikke plakken. Op vakantie bakken we niet zelf, maar als we het laten snijden in de machine bij de bakker hebben we het gevoel beleg met brood te eten. Dus snijden we het graag zelf en dat gaat met het broodmes uit deze set perfect.

Het naaien van zo'n rol is echt easy peasy. Wel moet je van tevoren even goed gaan zitten nadenken over de afmetingen van alle zijden en vakken.
De messen zijn ontzettend scherp, daarom kocht ik bij Xenos kleine snijmatjes die je makkelijk op kunt rollen. En bovenin naaide ik knielappen zodat de punten niet door de stof heen zullen gaan.
Toen mijn man het geheel op zijn verjaardag kreeg was hij blij verrast. Hij heeft het snijmatje in stukken gesneden en er voor elk mes een apart hoesje van gemaakt. Nu is het helemaal veilig (ik had nl. al een klein gaatje in de stof zitten na de eerste keer oprollen).





1 opmerking:

Superleuk dat je me laat weten wat je vindt!