dinsdag 7 februari 2012

Dit willen jullie niet lezen (chocolade :-)

Sticky chocolate cake (uit je eigen magnetron).
En dit komt uit het FANtastische kookboek Home Made Winter van Yvette van Boven. Zaaaaalig comfort food voor de winter, je wordt alleen al lekker warm door het boek te lezen!


Nodig:
- 3 eetl. bloem
- 3 eetl. suiker
- 1 1/2 eetl. cacao
- 1 ei (staat in het boek, maar ik vind dit niet lekker en neem een 1/2 ei)
- 3 eetl. melk
- 3 eetl. zonnebloemolie

Roer alle ingrediënten goed door elkaar. Zet je beker in de magnetron voor 3 min. op 1000 watt (mijn magnetron is 850 watt en ook hier was 3 min. voldoende).
Als het goed is rijst de cake boven de mok uit, bij mij gebeurde dit niet (wellicht doordat ik minder ei nam). Heerlijk met nog een beetje stroop erop en een kopje koffie.

6 opmerkingen:

  1. Wat een fantastisch idee. ga ik uitproberen Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je voor de tip! Die ga ik ook even uitproberen vandaag denk. Perfect voor dit koude weer kan ik me voorstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, ik had het echt niet moeten lezen. Voor vanmiddag bij de koffie mjamm dat klinkt erg lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit ga ik vanavond meteen testen!!! mmmm

    PS Op mijn blog merels en musjes had ik ook een choco-tip, heb je die al gelezen? Ook heeel makkelijk en heeeel lekker.

    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jamjam ... Dit ziet er echt heerlijk uit. Ik ga dit echt een keer proberen.

    Fijn Weekend!
    San

    BeantwoordenVerwijderen

Superleuk dat je me laat weten wat je vindt!