maandag 6 september 2010

Glashangertje en meer

Ik maakte deze hanger en deze ring. Ik draag ze zelf om uit te proberen hoe "wild" ik om kan gaan met deze sieraden. Ik ben niet al te voorzichtig en het zegt dus heel wat als ze het overleven, deze glasjuweeltjes.


Er is zo veel te doen. En ik deed al zo veel, hier het kijkdoosje uit de vakantie. Hij komt uit de Flow. Ik had expres niets meegenomen om aan de knutsel te kunnen. Geen draad, geen garen, geen naaimachine, geen borduurwerkje, niets. Ik was benieuwd waar ik zelf mee op de proppen zou komen als ik niets om me heen had om te doen. Ach ja, ik noem 3 kinderen niet niets natuurlijk. Druk zat. Maar naast het tekenen en knippen met hen ben ik dit kijkdoosje gaan maken. Op de 2 foto's met de blauwe waas, kijk goed, zie je een glimp van wat er in het kijkdoosje te
zien valt. Een heerlijk vakantiesfeertje overvalt je. De vuurtoren van waar wij zaten ziet er bijna net zo uit als die in het kijkdoosje. De kinderen vonden hem erg leuk. Ze hebben er tijdens de vakantie vele blikken in geworpen. Het spreekt tot de verbeelding.
Het maken van zo'n doosje werkt meditatief. Je komt heerlijk tot rust. Al vraag ik me af of dit hier thuis ook nog zo zou zijn, als er stapels leuk werk naar me lonken.


Zoals deze stapel bijvoorbeeld. Bijna elk patroon wat in deze Ottobres staat wil ik maken. Voor de jongens en de meid. En daarnaast nog het jongenspatroon wat ik van de marktkoopman kreeg, de stoffenman. Ik gaf hem de 2 euro die ik in zijn kraam vond. Dat had hij 's morgens laten vallen en hij had bedacht dat hij het vast wel terug zou vinden. Ik vond het, het lag bovenop de stoffen. En omdat "Henkie" zo blij was dat ik het hem terug gaf, kreeg ik bij de stoffen die ik kocht een gratis jongenspatroon. Zo lief!! Ik heb de hele verdere dag lopen glimlachen.
Het Farbenmix patroon Yola ruilde ik met iemand op een forum. ZIj wilde mijn Knippie, ik wilde haar patroon. Een hele leuk ruil. Ik zie mijn meid er al in lopen.

2 opmerkingen:

  1. Wat een lief gebaar van 'Henkie'zeg. En wat een geluk. Geen wonder dat je zo hebt lopen glimlachen zeg.

    groetjes Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ik kreeg hetzelfde patroon ook al eens van Henkie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Superleuk dat je me laat weten wat je vindt!