maandag 4 januari 2010

Peer

Kijk, dit is mijn prachtige dochter. Ze is nu 8 maanden oud en eet af en toe iets lekkers. Gisteren heb ik haar een halve peer gegeven. Die ging helemaal op, zo uit het vuistje. Het levert een heerlijke kliederpartij op en geweldige foto's. Amélie vindt het heerlijk, ze kauwt op de stukjes die ze er af sabbelt en bijt (met die 2 ondertandjes van d'r). En soms slikt ze een iets te groot stukje door.... gloep


 
Het slabbetje heb ik eens gekregen. Je kunt het heel gemakkelijk zelf maken. Je neemt een shirtje en knipt het aan de achterkant open, zoom de randjes om. Zet bovenaan de boord aan beide zijden een stukje klitterband zodat je het slabje vast kunt zetten. Bij de mouwen zet je een stukje elastiek, maar als je een shirt met boordjes aan de mouwen neemt die niet al te wijd zijn, hoeft dat natuurlijk niet. Doel is om te voorkomen dat het eten in de mouwen komt.
Aan de binnenkant zit bij dit slabje een plastic laagje. Het kan in de wasmachine maar daar wordt het niet veel mooier van. Ik denk dat je de binnenkant ook heel goed kunt voeren met een stukje badstof of een wonderdoekje uit de keuken. Ook een stukje tafelzeil doet het wel goed, al zou ik die dan liever als voorkant gebruiken.
Een ideetje voor als mijn eettafel weer staat (de verbouwing nadert zijn einde met rasse schreden gelukkig, maar ik moet toch nog een paar weken geduld hebben). Dit slabbetje is al weer bijna te klein.

1 opmerking:

  1. Hoi Hannie,

    Wat een heerlijk koppie heeft je meiske, geweldig hoor! Volgens mij lijkt wel op haar grote broers :-))

    Is het makken van slabbetjes nu je volgende naaiproject...? ;-))

    Groetjes van Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Superleuk dat je me laat weten wat je vindt!